BELIEVE - del 4

  2012-08-05 / 16:20:41 / Allmänt /
Allisons perspektiv:

Justin kastar blickar på mig en gång i minuten, om inte mer. Jag försöker att titta bort men varje gång dom hasselnötsbruna ögonen tittar upp från bordet kan jag inte konsentrera mig på något annat. Killarna pratar om någon hockeymatch jag inte är intreserad av utan bara tittar på Justin. Jag brukar vara intreserad av sport, även om hockey inte är det roligaste att prata om så är jag med i diskutionen i alla fall. Men nu hör jag knappt vad de säger, som om jag är inne i min egna värld. Typ som när jag kör fotboll, det är något jag älskar och när jag spelar så kan jag inte tänka på något annat. Men älskar jag Justin? Jag har aldrig känt så här förut på grund av en person, förutom när jag träffade John Terry, mittbacken i Chelsea med nummer 26. Men honom älskar jag ju också.
"Vad tycker du Alli?" Frågar Ryan. Jag tittar förvirrat upp på honom. "Vad tycker du om matchen?" Frågar han. Jag nickar bara och gör tummen upp, och flyr sedan ifrån konverskationen med ursäkten att jag måste hämta frukost.
Jag vill ju inte att dom ska tro något som inte är sant, typ att jag väljer Justin framför Hockey. För det kommer aldrig hända.
 
Den femte dagen på lägret har ledarna sagt att vi ska göra något alldeles speciellt. Alla är jättenyfikna på vad vi ska göra. Men när ledarna sa att vi skulle campa på ön bredvid var vi inte lika taggade som innan dom berättade.
Nu är det den femte dagen och jag gjorde som jag sa, skaffade lite vänner. Rebecka är en mellanlång tjej med brunt hår. Hon är snäll och omtänksam, en riktigt bra vän. Hon föreslog att jag skulle flytta till hennes stuga, men man fick tydligen inte byta. Så jag är fast med killarna. Justin och jag har inte pratat särskilt mycket sedan den dagen då Owen satt med oss på frukosten. Inte för att jag hade förväntat mig att vi skulle prata eller så, men det känns konstigt. Han är inte som han var första dagen. Han är inte lika busig, mer deppig och seriös. Vilket gör mig besviken för han är en riktigt schysst kille, men jag vill att han ska vara som han var förut. Eller så var han bara så just den dagen, jag vet ju inte hur han var innan lägret. Men vi tittar inte ens på varandra. I fyra dagar har vi behandlat den andra som luft. Jag vill att han ska ta initiativet och prata, för jag vågar inte. Jag är väldigt blyg.
Jag och Owen har inte heller pratat så mycket. När jag försöker göra vänner så förlorar jag bara mina gamla, är det så här det ska vara? Jag är inte bra på att skaffa vänner, och nu när jag har hittat Rebecka så förlorar jag två vänner. Gör jag något fel?
Men jag vet inte vad jag känner för Justin, jag vill nog bara att vi ska vara vänner. Men det är ju svårt om vi inte pratar. Jag måste våga.
Precis dom kommer han in genom dörren med en smörgås i handen.
"Hej!" Säger jag desperat. Jag nästan skriker, och jag skäms. Men jag försöker att dölja det och ler istället.
Han tittar upp på mig och ler. Jag har ju sett honom le de senaste dagarna, men jag har aldrig varit anledningen till att smilbanden åker upp.
"Hej." Säger han glatt.
"Vad gör du?" Frågar jag och skäms igen. Jag ser ju att han äter en macka och jag vet att han pratar med mig. Men jag vill inte att konversationen ska ta slut.
"Jag äter." Säger han och håller upp mackan. Jag fnissar lite och han ler. "Vad gör du?" Frågar han sen.
"Jag packar ner det jag ska ha med mig på övernattningen." Säger jag och ler, precis som han. Justin nickar och sätter sig på min säng.
"Du vet att vi bara ska vara borta över natten va?" Frågar han retsamt och kollar på min proppfulla ryggsäck. Jag nickar och lägger ned min tandborste.
"Ska inte du packa?" Frågar jag. Han himlar med ögonen och skakar på huvudet.
"Jag behöver bara en sovsäck." Säger han när han har tuggat ur.
Vi är tysta en stund, det känns obehagligt. Jag vill ju prata, men kommer inte på något att prata om, vilket kan vara bra.
"Ska du sova i samma tält med Rebecka?" Frågar han plötsligt. Hur vet han om Rebecka? Han har ju inte ens kollat åt mitt håll den senaste tiden.
"Hur vet du om henne? Du har ju inte ens kollat åt mitt håll." Säger jag kaxigt men samtidigt retsamt.
"Eftersom att du tydligen vet att jag inte har kollat på dig så måste ju du ha kollat på mig för att se det. Men jag kanske har kollat på dig när du inte har sett, du vet såhär diskret. Som dom flesta gör när man vill se på någon man gillar" Säger han och drar med fingret på täcket.
När man gillar någon? Gillar han mig? Han måste mena som kompis, men då är det väl inte pinsamt att kolla på någon.
"Va?" Jag är chockad. Antydde han nyss att han gillar mig? Jag hänger inte riktigt med, hur kan han gilla mig. Det är som att vi bara har känt varandra i en dag. Vi har ju inte ens pratat på fyra dagar. Då kan han ju inte gilla mig.
"Fattar du inte? Jag tycker om dig." Säger han.
"Mm, jag gillar dig med. Du är en jättebra kompis." Säger jag försiktigt, man hör i rösten hur osäker jag låter.
"Men jag gillar gillar dig. Mer än en vän liksom." Mumlar han och tittar upp från täcket. Min blick fängslas vid hans ögon.
Jag blir helt stum, jag har inte låtit orden sjunka in. Jag är förbannad.
"Men att inte prata med någon på fyra dagar är ett väldigt konstigt sätt att visa att man gillar någon på." Jag går ut och smäller igen dörren.
 
Justins perspektiv:

"Men att inte prata med någon på fyra dagar är ett väldigt konstigt sätt att visa att man gillar någon på." Säger hon, rusar ut och smäller igen dörren.
Vad sa hon precis?
Mina ben skakar och tårarna bränner bakom ögonlocken. Den första tåren rullar långsamt ner för kinden, men resten kommer som ett vattenfall. Jag hör Chaz och Ryans röster utanför och skyndar mig in i badrummet. Jag tänker inte gråta inför dom. Fast dom vet ju båda om att jag gillar henne, men att gråta över henne verkar lite överdrivet eller? Jag sätter mig på toalettlocket och begraver ansiktet i händerna.
Efter ett tag är mina händer som en vattenpöl. Jag ställer mig upp på skakiga ben och kollar i spegeln. Jag ser en kille med rödgråtna ögon och rinnig näsa. Killens hår är rufsigt efter att han har dragit händerna igenom håret medan tårarna rann längs hans kinder.
Jag inser att jag är killen och torkar tårarna. Håret bryr jag mig inte om, utan går ut till sovrummet där Chaz och Ryan sitter på en varsin säng. Jag vacklar tillbaks när jag möter deras medlidande blickar. Dom måste ha hört mina snyftningar och nu ser dom mina svullna ögon. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Men mina steg styr mig mot dörren.
"Justin?" Jag vänder mig om mot dom och känner hur tårarna är på väg. "Kom." Säger Ryan och jag går mot honom med blicken i golvet. Men istället för att sätta mig bredvid honom så sätter jag mig i min säng.
"Allison menade inte det hon sa. Hon var bara upprörd över att du inte pratat med henne på några dagar. Hon trodde att du inte tyckte om henne, varken som kompis eller på något annat sett. Hon saknade dig jättemycket." Säger han.
Nu är det min tur att bli förbannad. Så hon kan säga saker utan att mena det när jag inte får prata med henne efter några dagars paus? Men samtidigt förstår jag henne, jag kanske skulle sagt hej eller något för att verka intresserad. Men jag samlade ju mod till att säga det jag sa. Och då blir hon bara sur.
"Hon ångrar verkligen det hon sa. Hon letade efter dig för att säga förlåt, men hittade dig inte." Säger Chaz. "Men hon är nere vid vattnet nu, så vi tycker att du ska gå ner och prata med henne."
Letade hon efter mig? Jag skyndar mig ut genom dörren, jag struntar i skor även om jag vet att det kommer göra ont att gå på grusvägen. Jag hör hur mina kompisar skrattar lite åt min ivrighet, men dom har ju ändå sätt mig gråta nu så vad spelar det för roll?
Jag joggar lite lätt mot vattnet när jag får syn på hennes ryggtavla. Hennes kastanjebruna hår flyger i den lätta vinden och blänker i den varma solen och hennes ben dinglar i vattnet.
Jag tassar ut på bryggan, för att hon inte ska märka mig. Hon rycker till, men vänder sig inte om. Hon vet antagligen att det är någon här, men inte vem.
Bryggan känns oändligt lång för jag kommer aldrig fram till henne. Vattnet guppar försiktigt när jag går, vilket gör att bryggan vinglar till lite då och då. Men jag klarar mig ända fram utan några svårigheter. Jag står bakom henne några sekunder innan jag sätter mig på bryggan och kramar henne bakifrån. Hon besvarar kramen genom att lägga upp sina händer på mina armar och vilar huvudet mot min axel. Så sitter vi i säkert fem minuter. Solnedgången gör det hela ännu mer romantiskt. Pirret i magen tar över nervositeten och nu har jag lugnat ner mig en aning. Vi rör oss inte en centimeter utan njuter bara av nuet.
En stund senare lirkar hon sig ur mitt grepp och sätter sig mittemot mig. Först sitter vi bara och stirrar på varandra, sedan ger hon mig en varm kram och ställer sig sedan upp och går. Jag flyger upp på fötterna och springer ikapp henne.
"Allison vänta." Jag tar tag i hennes handled och drar henne mot mig. Jag lutar min panna mot hennes. Jag hör hennes flämtande andehämtningar och smeker hennes kind. Jag ser hur hon nervöst flackar med blicken. Jag vill så gärna kyssa henne, men om hon inte gillar mig på det sättet så kommer det att förstöra vår vänskap. Men hennes läppar är så frestande.
Jag böjer huvudet och kysser henne. Men inte på munnen utan på kinden.

Chaz perspektiv:

"Allison vänta." Hör jag Justin säga. Han stoppar henne genom att ta tag i hennes hand och dra henne mot sig. Jag kollar på Ryan genom lövverket och flinar brett. Vi beter oss som femåringar som vi håller på. Vi sprang efter Justin utan att han märkte det och nu gömmer vi oss i varsin buske och spionerar på vår bäste vän. Ryan kan knappt hålla sig för skratt när han ser Justin smeka Allisons kind, vilket gör att jag också börjar fnissa lite.
Justin böjer sig ner och kysser henne. Ryan tappar nästan hakan och jag måste nästan slå mig själv på munnen för att inte skratta. Ryan flinar brett.
"Kom" Mimar jag och vi springer upp i skogen och tillbaks till stugan. Precis när jag stängt dörren brister Ryan ut i skratt och lägger sig ner på Justins säng.
"Äsch, ge dig. Dom är söta tillsammans." Säger jag men Ryan bara tjuter av skratt. Hans skratt smittar av sig och jag börjar skratta jag med.
Vi skrattar så länge så den känns som om magmusklerna har fått tre timmars träning, men vi slutar inte.
"Vad är det roliga?" Säger Justin nyfiket i dörröppningen. Ryan tjuter ännu högre och jag lägger mig ner på golvet och skrattar så att det dånar i hela stugan.
Egentligen är det inte så roligt, men samtidigt är det hur kul som helst. I och med att Allison är Ryans syster är det ju kul för honom. Men jag skrattar mest för att Ryans skratt är så underbart roligt. Våra skratt börjar avta och Ryan torkar bort tårarna från hans röda ansikte. Jag fnissar lite när jag märker att jag också får tårar, men torkar genast bort dom.
Jag möter Ryans blick och han börjar fnissa igen.
"Men säg då." Gnäller Justin som fortfarande står i dörren. Det är inte så konstigt, det kanske inte är så inbjudande att gå in i ett rum med två skrattande idioter.
"Nejmen inget." Säger Ryan och fnissar.
"Så ni ligger på golvet och dör av skratt på grund av ingenting?" Frågar han. Vi nickar bara.
"Men kom igen, vi behöver packa inför övernattningen." Säger jag med skrattet i halsen. Jag går till min väska och drar ut sovsäcken och lägger den i en annan väska. Och lägger sedan ner andra behövligheter som godis, energidricka och laddare till mobilen.
"Är du dum i huvudet, Chaz?" Frågar Ryan plötsligt. Jag fortsätter vira ihop laddaren och lägger sedan ner den i väskan.
"Vi ska sova i tält, vart ska du få tag i el?" Frågar Justin och hånler åt mig. Jag känner mig lite dum när jag tar upp den och lägger den åt sidan. Justin och Ryan skrattar lite, men deras skratt är ingenting jämfört med hur jag och Ryan skrattade för några minuter sedan.

Allisons perspektiv:

Jag kliver in genom dörren och ser alla killar packa utom Christian som kommer bakom mig. När Chaz kollar upp försöker han hålla igen ett skratt genom att ha munnen stängd, men han lyckas inte särskilt bra. Ryan rycker till och kollar på mig. Sedan på Chaz och båda börjar skratta lite smått men återgår till packningen.
"Kan du flytta lite på dig, Alli?" Frågar Christian vänligt och jag går genast åt sidan.
Justin tittar upp när han hör Christian, men tittar inte på honom utan på mig. Han ler ett osäkert leende och kliar sig i nacken.
Ingen i det här rummet beter sig normalt utom Christian. Chaz och Ryan skrattar lite då och då, utan någon anledning. Justin är nervös i närheten av mig och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag har redan packat så jag står bara och tittar när dom gör det.
Christian blir färdig först och tar sin väska på axeln, då passar jag på att hämta min och följer efter honom ut. Jag springer ifatt honom och vi går ner mot sjön där vi ska mötas.
Jag ser inte direkt fram emot det här. Skogen är inte riktigt min grej, men om man inte är med här så får man inte åka till köpcentret om två dagar. Jag vet inte vilket vi ska åka till, men vilket som helst går bra just nu. Min hårspray är slut efter att Chaz lekte med den för några dagar sedan. Tur att jag tog med mig pengar.
Nu kommer killarna nedspringande från backen och ställer sig bakom mig och Christian.
"Så nu är alla här och då tänkte vi att vi skulle paddla över till den andra ön." Säger Sara. Paddla, driver hon med mig? Alla blickar fastnar på mig och jag rodnar och kollar ner i sanden.
"Men eftersom att det hände en liten olycka förra gången vi paddlade så har vi hyrt en båt. Men den tar bara tjugo i taget så man får vänta lite." Säger hon.
Det bränns i kinderna när jag fattar att jag är anledningen till att vi inte ska paddla.
Men alla värkar lättade, ingen vill ju paddla egentligen. Så jag gjorde något bra när jag föll ur kanoten.
Vi kommer att ta det i stugornas ordning. Så stuga 1-5 kan komma med oss!" Säger dom och några av ungdomarna följer efter dom. Det betyder att vi kommer få åka sist. Suck.
Alla ledarna åker över samtidigt, men bara en kommer tillbaka. Den som kör båten och det är Anders.
"Åh nej, jag glömde mig mobil i stugan. Kan du följa med mig och hämta den, Allison?" Frågar Justin. Jag känner att han har något lurt på gång men följer med honom ändå. Jag kommer ändå bara få stå här och vänta annars.
Justin går långsamt till stugorna.
"Ska vi kanske gå lite snabbare eller?" Frågar jag irriterat. Han gör som jag vill och sätter fart på benen. Inne i stugan letar han länge efter sin mobil, jag står otåligt och stampar med ena foten i hallen. Han går in i badrummet och jag hör hur han får ett sms och kommer ut efter en stund med mobilen i handen. "Hittade den." Säger han och vi skyndar oss ner till sjön igen.
Men när vi kommer ner är ingen kvar. Jag ser båten vid på den andra ön och stönar högt.
"Men åhh!" Väser jag. Justin kollar oskyldigt på mig men sedan drar han på smilbanden och jag börjar skratta.
"Jag hatar dig!" Skrattar jag och slår till honom på bröstet. Han flinar och lägger sin arm på min axel.
"Varför?" Frågar han.
"För jag kommer inte få åka med till köpcentret." Säger jag och snurrar så att hans arm försvinner från min axel.
"Jag lovar att du kommer få göra det. Jag har inte varit med någon gång och campat, och jag har fått följa med varje gång." Jag ger honom en kaxig blick. "Tro mig." Säger han.
Våra väskor står inte kvar så dom måste ha tagit med dom på båten.
"Men om du vill campa så kan vi ju paddla över." Retas han. Jag försöker slå honom men han springer iväg.
"Men vi får ju ingen middag eller frukost, har du tänkt på det?" Frågar jag. Han nickar.
"Det är bara att gå in i köket, dom låser aldrig." Säger han och vadar i vattnet.
Det här blir säkert mycket roligare än att campa, men samtidigt läskigt. Det kommer bara att vara vi två på den här ön.
"Borde vi inte ringa dom eller något?" Frågar jag efter en stund.
Vi sitter i den lätt varma sanden och tittar ut över vattnet. Han nickar och ger mig sin mobil.
"Ska jag ringa?" Frågar jag skeptiskt. Han nickar igen.
"Det måste ha hänt något, och jag känner att det har hänt ganska mycket med dig." Förklarar han. Jag nickar förstående och tar emot mobilen.
"Ring Chaz." Säger han.
Jag letar upp Chaz bland Justins alla kontakter och klickar på "ring". Efter två signaler svarar han.
"Hey!" Nästa skriker han och jag får lite ont i örat.
"Det är Allison. Kan jag få prata med Micke eller någon?" Frågar jag.
"Hej Allison! Har ni det trevligt? Det brukar egentligen vara jag och Ryan som stannar när de andra campar. Men Justin har väl vuxit ifrån oss." Säger han retsamt.http://se.gosupermodel.com/community/forum_thread.jsp?id=4160264#page30
"Kan jag få prata med Micke?" Upprepar jag.
"Vänta lite." Mumlar han och jag hör hans fotsteg. Jag hör hur Justin viskar att jag ska sätta på högtalaren. Jag hinner precis innan Micke säger:
"Hallå?"
"Eh jo, det är Allison." Säger jag. "Jag och Justin skulle hämta en sak i stugan innan vi åkte men på tillbaka vägen krockade Justin i ett träd och tuppade av i några sekunder." Men vad säger jag?! Det måste låta hur kul som helst.
"Oj! Jag kommer."
"Nej, nej! Han har vaknat nu. Men han är lite trött bara, så jag undrar om det är okej om vi stannar här?" Frågar jag och hoppas på att han ska säga ja.
"Okej, men klarar ni er själva?" Frågar han. Yes.
"Ja det gör vi." Säger jag med en mogen ton i rösten.
"Bra. Men vi har tyvärr låst köket.." Mumlar han.
"Men vi har lite godis och sånt." Säger jag osäkert.
"Okej, var försiktiga." Säger han och samtalet avslutas.
Justin börjar skratta högljutt vilket får mig och flina.
"Krockade i ett träd?! Haha!" Skrattar han så att tårarna nästan rinner. "Du får mig ju att verka dum!" Säger han mellan skrattattackerna.
Jag flinar.
 
Vi har kört fotboll, haft springtävling och kollat på tv och nu känner jag mig hungrig.
"Jag är hungrig." Gnäller jag.
"Men vi har ingenting att äta." Säger han. Jag tappar nästan hakan. "Men ta det lugnt vi får väl bryta oss in i köket." Säger han och ställer sig upp. "Kommer du?" Han räcker ut sin hand, jag tar tag i den och reser mig upp av hans hjälp.
Justin går runt matsalen och hittar ett öppet fönster.
"Hur ska vi komma upp dit?" Frågar jag. Fönstret är några meter upp och ingen av oss når det. Man måste nästan vara dubbelt så långa som oss för att nå dit. Han går ner på huk.
"Sätt dig på mina axlar." Beordrar han mig. Jag skrattar. "Men kom igen." Jag sätter mig försiktigt på hans axlar och han ställer sig långsamt upp.
"Når du?" Frågar han. Han verkar inte ha några som helst problem med att ha min tyngd på hans axlar. Jag nickar men kommer sedan på att han inte ser mig och svarar ja.
Jag öppnar fönstret helt och tar tag i fönsterkarmen och hoppar upp på den sandfärgade fönsterbrädan.
Jag hoppar in i det stora köket och letar rätt på en stol. Jag hittar något som ser ut att vara en slags bar stol och kastar ut den genom fönstret.
"Aj!" Skriker han och jag grips av panik. Jag springer till fönstret med en annan barstol i famnen och ställer mig på den och tittar ut.
"Du kanske ska titta nästa gång du slänger ut stolar genom fönstret." Säger han.
Jag fnissar lite och flyttar på mig så att han kan hoppa in i köket han med.
Jag går mot det stora kylskåpet med Justin i hälarna. Jag öppnar den vita dörren och blir förvånad över hur mycket gott det finns. Justin öppnar frysen, som är större än kylskåpet, och tar ut ett paket med vaniljglass.
"Vi gör marängsviss!" Säger han med en busig röst. Hans ögon blänker av förväntan och jag tar fram grädde.
Justin slänger marängerna, bananerna och glasspaketet på en stor silvrig diskbänk. Jag tar fram chokladsåsen och grädden bredvid resten av sakerna och Justin tar fram en jättelik glasskål.
Han tar fram en sked och öser ner glass i skålen. Jag tar grädde och sprutar på, men sedan slinter jag med flaskan och råkar spruta lite på Justins tröja. Han vänder sig om och kollar ilsket på mig, men jag vet att han skojar. Han släpper skeden och börjar jaga mig. Jag springer mot fönstret men hinner inte klättra ut innan han tar tag i mina ben. Jag skriker när han försöker dra ner mig, men märker att det inte hjälper så jag sprutar istället grädde i ansiktet på honom. Jag skrattar nästan ihjäl mig när jag ser hans min.
Jag får ett litet försprång och springer. Jag tittar bak för att se om han är efter mig. Han kommer mot mig och tacklar sedan ner mig på det kalla köksgolvet. Jag skrattar som aldrig förr och han lyckas ta sprutgrädden ifrån mig.
"Nu du!" Säger han som en ond skurk i en film.
Han dränker mig i grädde vilket gör att jag skrattar ännu mer. Jag slutar göra motstånd för jag inser att jag inte kan ta mig ur hans järngrepp.

Justins perspektiv:

Allison skrattar högt och länge, men tillslut ger jag mig. Jag sjunker ner bredvid henne på golvet och fnissar lite.
Jag älskar Ryan för att han kom på iden att stanna med henne här. Jag behövde ju inte hämta min mobil, den var i fickan hela tiden. Så hon följde med mig upp och letade, jag låtsades leta tills jag fick ett sms av Ryan som skrev att dom hade åkt och då tog jag fram mobilen ur fickan och gick ut ur badrummet som ingenting. Genialt! Jag måste vara bäst.
Jag tänkte att det här kunde vara min chans att få Allison men nu när jag umgås med henne själv så vill jag verkligen inte förstöra vår vänskap. Om jag till exempel försöker kyssa henne och hon inte känner på samma sätt kommer det alltid att vara en konstig stämning mellan oss. Jag måste först ta reda på hur hon känner. Jag får försöka få henne att säga.
Men inte nu, ikväll. Jag hoppas verkligen på att hon känner likadant, för snart kan jag inte hålla mig längre, hon är för underbar.
Några tjejer som jag varit med innan har tyckt om när jag smeker deras hår och tittar de i ögonen. Jag får väl göra det med Allison. Men som sagt inte nu, ikväll.
"Ska vi fortsätta eller?" Allisons mjuka röst bryter tystnaden och jag flyger upp bredvid henne. Vi hackar bananer, krossar maränger och häller på choklad såsen. Vi går mot fönstret, struntar i att städa. Jag åker gärna fast med Allison. Jag gör gärna frukost och middag med henne. Jag hoppar ut genom fönstret först, för hon vågar inte. Hon räcker mig den tunga glasskålen och hämtar skedar som hon sedan kastar ut, precis som hon gjorde med stolen. Jag får en sked i huvudet och en hamnar i desserten.
"Aj. Du kanske ska titta nästa gång du slänger ut skedar genom fönstret." Säger jag. Jag hör hur hon skrattar när hon hoppar ner från fönstret. Jag klättrar upp på stolen för att stänga fönstret och Allison tar glasskålen och springer iväg.

Allisons perspektiv:

Jag springer i full fart mot vår stuga. Än en gång kollar jag för att se om Justin är bakom mig och det är han. Men något händer. Han faller till marken, han kollar upp och börja skratta. Jag inser att han har snubblat och jag håller nästan på att kissa på mig. Jag ställer ifrån mig skålen och lägger mig ner på marken för att jag skrattar så mycket. Det är en galen kväll! Det känns som om jag bara har skrattat hela kvällen.
När skrattet börjar avta sätter jag mig upp i gräset och tar tag i skålen. Justin springer före mig till stugan, men snart är jag ikapp igen.
Vi slänger oss på Justins säng och det är nära att jag häller glassen över mig. Men jag räddar mig själv i sista sekunden.
Han tar båda skedarna och fyller en med marängsviss.
"Gapa." Säger han. Jag gör som han säger och öppnar munnen.
Han för in skeden och jag smakar. Jag gör ett mm-ljud och tummen upp. Jag en sked och gör likadant med honom. Han verkar också tycka om den för han gör en gillande min och ler sedan.
Vi har nästan ätit upp allt när det känns som om jag ska spy. Men det gör jag såklart inte. Istället hoppar jag över till min säng, tar av mig byxorna och lägger mig under täcket. Jag är hur trött som helst. Jag ligger och kollar på Justin som tar av sig kläderna och nu står han bara i kalsonger. Det känns lite fel att titta när han står där halvnaken men just nu är jag för trött för att bry mig. Han lägger sig på sin säng och ler mot mig. Jag ler tillbaks och faller in i sömn.

Justins perspektiv:

Jag vaknar av ett genomskärande skrik. Jag blir livrädd och sätter mig käpprätt upp i sängen, det är Allison.
"Allison?!" Skriker jag men får inget svar. Hon vänder sig mot mig och jag ser att hon har gråtit. Hon skakar och kollar på mig med rädda ögon. Jag springer till hennes säng.
"Vad är det?!" Jag börjar nästa gråta jag med när jag ruskar om henne. Jag kollar runt i stugan för att se om det är någon här som har gjort henne illa. Men jag ser ingenting konstigt. Jag kommer ihåg att jag låste dörren.
Hon svarar inte, det gör mig ännu oroligare.
"Svara." Ber jag henne.
"Inget. Hade bara en mardröm. Jag vet att det låter töntigt. Gå och lägg dig igen." Säger hon. Jag går till min säng trots att jag inte vill. Efter ungefär en minut så hör jag hur hon snyftar. Jag går till hennes säng och kryper ner bredvid henne i hennes rosa lakan. Hon kramar om mig och somnar om.
 
"Justin." Allisons våta hår glänser i solen. Hon kommer upp ur vattnet och lägger sig bredvid mig och kollar upp på de hjärtformade molnen. Himlen är klarblå och ingenting kan bli bättre än vad det är just nu. Solen värmer på våra ansikten, den svaga vinden fläktar oss lätt och den mjuka sanden masserar våra kroppar. Jag håller Allisons hand och flätar långsamt in mina fingrar. Våra händer är som pusselbitar, passar perfekt ihop. Det är som om vi är gjorda för varandra. Vi ligger på stranden jag, Chaz och Ryan alltid brukade gå till när vi ville bada själva. Men egentligen får man inte vara här. Det kändes lite läskigt att vara här med kompisarna, vi ville inte bli upptäckta av ledarna. Men med Allison, min flickvän, känns det helt rätt.
Det är vi två mot världen.
"Justin?" Jag ser på Allison men märker att orden inte kommer ifrån henne. "Justin?! Vakna!" Jag öppnar ögonen och återvänder till verkligheten. Allison står med tandborsten i munnen och sätter på sig skorna samtidigt.
"Huh?" Är allt jag lyckas få ur mig.
Var drömmen tvungen att vara en dröm? Varför var den tvungen att ta slut?
"Vi måste städa, jag vill inte laga mat. Men vi kommer antagligen få något värre straff eftersom att dom kommer tro att vi inte kan laga mat." Säger hon och skrattar lite.
Åh nej. Hon kom på det. Jag som ville att dom skulle upptäcka det, så vi får mer tid tillsammans. Det ända jag kan göra nu är att resa mig ur sängen, dra på mig kläder och motvilligt gå ut i den varma morgonluften.

Chaz perspektiv:

Kvällen igår var grym, synd att Justin missade den. Vilken otur han hade som krockade i ett träd. Haha kunde dom inte komma på något bättre eller? Det var säkert Allison som sa det, hon blir alltid nervös i såna situationer.
Vi skrämde Regina och hennes gäng klockan två på natten. Vi började med att gå och bryta kvistar utanför deras tält och sedan skakade vi om hela tältet.
Regina, den hopplösa blondinen, började gråta så att Owen och Kyle fick trösta henne. Men Justin hade det säkert bra med Allison. Jag undrar om han la in stöten, genom att smeka tjejens hår och kolla henne djupt i ögonen. Det har han gjort sedan många år tillbaks och det har nästan alltid funkat.
Än så länge sover alla. Det var nog bara jag som hörde måsarnas morgonsång. Nu kan jag inte somna om. Så jag tar upp mobilen och ringer Justin. Det går sju signaler och då ger jag upp. Jag försöker lyssna om någon är vaken men jag hör ingen röst.
Nu får det vara nog.
Jag slår till Ryan med kudden men han vrider bara på sig och mumlar. Ännu en gång träffar det mjuka materialet hans rakade huvud, men han sover fortfarande.
Jag ser fotbollarna ligga så prydligt vid tältets öppning och får en lysande ide. Jag kastar en av dom i huvudet på Ryan, lika hårt som jag skjuter, och då möter jag hans nyvakna ögon.
"Vad vill du?" Frågar han och gnuggar sig på huvudet, där bollen träffade.
"Att du ska vakna." Säger jag och kryper till honom för att hämta bollen. Jag tar den under armen och krälar mig ut ur det klaustrofobiska tältet. Jag slänger upp bollen i luften och börjar kicka. Mitt rekord är 327 kickar med både fötter och knän.
Jag kommer upp i 121 när jag faller till marken på grund av en boll. Inte den jag kickade med utan en annan. Ryan flinar brett i öppningen.
"Vad vill du?" Väser jag. Jag ville slå mitt rekord, men nu orkar jag inte börja om.
"Att du ska sluta. Jag försöker sova." Han flinar ännu mer och stänger öppningen.
"Chaz kan du hjälpa till med frukosten?" Nu har alla ledare kommit ut ur deras tält och förväntar sig att jag ska vara hygglig och hjälpa till. Men det vill jag inte, så jag tar båda bollarna under armarna och går in i tältet igen.
"Chaz kom!" Ropar Anders precis när jag krupit in. Jag suckar och himlar med ögonen. Jag går ut och "hjälper" dom. Det ända jag gör är att sitta och titta på medan dom plockar fram allting.
"Synd att Justin krockade i ett träd." Mumlar Micke och alla nickar instämmande. Jag sätter handen diskret för munnen och försöker hålla igen ett skratt. Men Anders märker det.
"Vad är det roliga?" Frågar han. Jag skakar på huvudet och viftar lite med handen.
"Nej inget. Men han är så klumpig, han brukar gå in i saker. Oftast glasdörrar." Han nickar lite misstänksamt och fortsätter att plocka fram grejerna.
"Jag kan åka och hämta dom så att dom får frukost." Säger Micke. Jag börjar protestera men han fortsätter att gå mot båten.
"Efter alla dessa energidrycker jag drack igår börjar jag känna mig lite kissnödig." Säger jag och springer mot skogen.
Jag letar upp Justins nummer och ringer honom. Svara, svara, tänker jag och precis då hör jag honom.
"Micke är påväg till stugorna för att hämta er så att ni kan äta frukost med oss!" Väser jag och hoppas på att han ska förstå så jag slipper säga det igen.
"Vadå nu?!" Frågar han panikslaget.
"Ja, nu!" Väser jag och han lägger på.
 
Justins perspektiv:

"Kom Allison!" Väser jag och hoppar ut genom det breda fönstret. Jag behöver inte säga mer för att hon ska förstå att något är fel, hon hörde ju mig prata med Chaz och nu hoppar jag ut genom fönstret. Hon landar lätt på marken, jag blir imponerad av att hon inte ens vinglar till. Vi har städat allt, nu är det den renaste platsen på hela lägret. Ledarna skulle kunna spegla sig i golvet, så rent är det. Men barstolen som jag slänger in är det ända som kommer att skilja sig ur från allt annat. Till skillnad från Allisons mjuka landning träffar stolen golvet med en dunst. Jag bär upp Allison och låter henne stänga igen fönstret.
Vi springer ner mot sjön, men inte allt för snabbt så att vi inte ska låta andfådda när Micke kommer, och ställer oss och väntar.
Han saktar in och hjälper oss upp. Han blick går inte riktigt att tyda, han var nog beredd att gå upp till vår stuga och hämta oss.
"Chaz ringde." Säger jag bara. Jag ljuger inte i alla fall.
Han nickar och kör iväg. Jag och Allison sätter oss bak i den vita båten och vinden griper tag i både mitt hår och min tröja. Jag tittar försiktigt på Allison men hon kollar bara framåt.

Allisons perspektiv:

Jag tänkte på det Justin sa om att Chaz ringde och blir påmind om att jag inte har kollat mobilen på ett tag. Jag rotar i fickorna men när jag tar upp händerna är de tomma. Jag blir helt förskräckt och undrar om jag kanske glömde den i köket. Jag försöker att styra bort tanken men det är omöjligt. Jag försöker intala mig själv att det inte är så, men jag kommer ihåg hur jag la den på hyllan bredvid fönstret.
Jag möter Justins vänliga ögon.
"Jag glömde mobilen i köket!" Viskar jag. Eller ja, viskar och viskar. Jag nästan skriker men är rätt säker på att Micke inte hör det där han står två meter fram. Vattnet skvätter så mycket att det blir högljutt och motorn nästan vrålar.
Han tittar på mig med en osäker blick. Han ser inte ut som jag trodde han skulle göra, han ser nästan lättad ut.

Justins perspektiv:

Att Allison har glömt mobilen i köket är något av det bästa hon gjort på länge.
För vi kommer antagligen åka fast vilket betyder att vi måste laga frukost och middag och det innebär ännu mer tid med henne. Eller så försöker vi få tag på den och då kan jag hjälpa henne och även det betyder mer tid med henne.
"Det fixar sig." Säger jag och ler.
Alla blickar vänds mot oss när vi anländer. Jag tar ett jättehopp ner på den hårdpackade, fuktiga jorden. Jag hjälper Allison, men jag tror att Micke kan klara sig själv.
Alla är nyvakna, med rufsigt hår och mörka ringar under ögonen. Undrar vad dom gjorde igår kväll. Men jag är rätt säker på att jag hade det bättre med Allison.
Men det där med mörka ringar och rufsigt hår tar jag genast tillbaka när Regina kommer fram till mig. Ger hon sig aldrig?
"Vart har du varit?" Frågar hon som om Allison inte fanns.
"Inte med dig i alla fall." Muttrar jag och går förbi henne.
Såna som Regina tål jag bara inte. Det där ytliga och kaxiga sättet får mig att må illa. Att hon tror att hon har makt och är överlägsen gör mig väldigt irriterad.
Jag ser framför hur hon och hennes efterföljare gapar stort. Men ändå vänder jag mig inte om för att se deras underhållande miner.
Chaz sitter vid eldstaden och kastar upp en boll i luften. Han är väldigt uttråkad tror jag. Ryan, även kallad sjusovaren, är inte det bästa sällskapet såhär dags.
"Men tjenare! Hur har ni haft det då?" Frågar Chaz retligt när han får syn på oss.

Allisons perspektiv:

Jag bara skakar på huvudet, himlar med ögonen och slår mig ner bredvid honom. Han stryker mig över ryggen och säger:
"Alli, jag smsade dig men du har inte svarat. Sådant tolererar inte jag. Nu blir det Justin-förbud." Säger han med en sorgsen och sträng röst. Fast på skoj såklart.
Men vad tror han om oss? Vad tror alla andra om oss? Att det är något på gång, men det tror inte jag.
"Men jag glömde den i köket." Mumlar jag och sätter upp mitt hår i en hög hästsvans.
"Visade du henne köket?! Utan mig?!" Utbrister Chaz. Justin flinar och sätter sig mittemot oss.
Eller känner jag på det sättet för honom? Eller är det bara något jag inbildar mig bara för att han gillar mig? Ja, jag tror att han känner på det sättet. Med tanke på kyssen på kinden jag fick. Eller var det en vänskapspuss, för att visa att han inte är sur?
Men jag kan ändå inte tänka mig ett förhållande med honom. Det gör fortfarande ont när jag tänker på Max.
Max och jag hade varit tillsammans i snart ett år. Jag kände mig som den lyckligaste tjejen i världen. Han var ett år äldre än jag och körde motorcykel, vilket jag tyckte var spännande. Vi brukade åka runt, kyssas och göra allt möjligt. Jag minns första gången vi skulle ut och äta tillsammans. Det var på McDonalds, tro det eller ej men båda hade glömt pengarna hos honom. Det var väldigt lång kö och tillslut gick Max fram till kassan, förbi alla hungriga människor, och sa att han hade väntat på sin bigmac och kompani i tio minuter snart. Tjejen i kassan blev väldigt stressad och gav honom det han hade väntat på. Jag skrattade hur länge som helst. Vi delade på det tillsammans, det kändes jätteromantiskt enligt mig.
Max är något man kunde kalla "badboy" så som han höll på. Men jag älskade honom ändå.
En kväll när jag skulle åka hem från honom frågade han om jag ville ha skjuts, och det ville jag såklart. Klockan var ett på natten och det var kålsvart ute.
Jag satte mig bak på motorcykel och höll honom runt midjan och jag ville aldrig släppa. När vi var framme gav han mig en godnattkyss och sa att han älskade mig. Jag sa samma sak till honom. Han körde iväg och jag längtade till imorgon då vi skulle åka och bada.
När jag kom hem var mamma och pappa väldigt arga på mig. Till och med Ryan. Men jag visste att dom bara var oroliga. Men jag fick utegångsförbud i två dagar, och jag stampade surt upp i rummet.
Jag kunde inte sova, så arg var jag. Klockan tre ringde hem teléfonen och jag svarade eftersom att alla andra sov. Det var polisen. Dom sa att Max hade blivit påkörd och hamnat i koma. Tårarna började omedvetet rulla ner för mina kinder och min andning blev högre och tyngre. Jag frågade om han skulle klara sig men dom visste inte riktigt. Jag la på och skrek, allt jag kunde. Mamma, pappa och Ryan kom upp direkt till mig och jag kunde inte ens berätta vad som hänt för att jag var så chockad och upprörd. Men tillslut gick det. Dom började också gråta och försökte trösta mig. Ryan var den som grät mest, om man räknar bort mig. För Max var min första pojkvän.
Detta hände två veckor innan avslutningen. Jag gick till skolan då men inte på de vanliga lektionerna. Jag spenderade alla mina dagar på sjukhuset, bredvid Max.

Han är fortfarande i koma och det gör det ännu jobbigare att vara här. Jag har mardrömmar nästan varje natt, men bara ibland skriker jag. Jag har försökt ta självmord några gånger men Ryan har alltid haft koll på mig.
Doktorn skulle ringa, jag vet inte när men han skulle ringa. Tänk om han ringer nu. Då är ju min mobil i köket.
"Vad tänker du på?" Frågar Justin.
"Inget." Säger jag.
Jag har lust och gråta och springa här ifrån. Jag märker att Ryan fattar, han kom precis ut från tältet men han ser blicken i mina ögon.
 
Nu har halva lägertiden passerat och hemfärden kryper sig sakta fram. Jag vill inte åka hem.
Vädret har inte varit på vår sida de senaste dagarna. Det har gått mellan lite regn och hagel. Ibland har solen tittat förbi men inte längre än en halvtimme.
Vi fick ställa in köpcentret på grund av det kraftiga regnet. Det betydde många dagar utan hårspray. Men idag är det bara mulet så vi ska snart samlas för att fara iväg.
Jag har fått en ny kompis, Amanda. Hon är bäst, vi har haft superkul de senaste dagarna och det visade sig att hon är lite småkär i Ryan.
"Kom igen Allison." Hon kommer in genom dörren till vår stuga.
Hennes stil är motsatsen till min. Hon bär en kort rosa kjol och en tröja med fina dekorationer medan jag står i slitna jeansshorts, ett linne och en favoritkeps på huvudet. Den är blå och har superman märket längst fram.
"Kommer." Jag släpper borsten och springer till henne och drar på mig mina gula converse. Alla sitter redan på bussen redo att åka, det är oss de väntar på.
Killarna har sparat platser till oss, en mellan Chaz och Christian och en mellan Ryan och Justin. Jag sätter mig emellan Chaz och Christian, Amanda rodnar lite när Ryan säger hej till henne.
"Vad ska du köpa Alli?" Frågar Chaz.
"Hårspray." Säger jag och ger honom en irriterad blick. Han skrattar lite.
Det tar kanske en halvtimme innan vi är framme och jag släpper aldrig Justin med blicken.
Docktorn ringde igår och sa att Max mår bra nu. Så jag ringde honom på direkten, men han har en annan flickvän nu. Jag grät hela kvällen, och Amanda tröstade mig.
Men nu har jag nästan kommit över honom och jag är stolt över mig själv.
Jag vet att jag har känslor för Justin men vågar inte erkänna det.

Inne i köpcentret är det folktomt och jag skyndar mig till närmaste affär och köper hårspray. Lika bra att ha det gjort.
Alla skulle samlas vid utgången klockan fem, vi fick pengar till att äta lunch.
Amanda ville gå in i alla affärer jag jag följde med henne. Jag kunde gå i vilken affär som helst, det är skönt att vara borta från lägret.
Det är en helt annan miljö här än det jag är van vid nu.
Amanda köper nästan en sak i varje affär medan jag bara har hårsprayen.
"Har du en klänning till lägerbalen?" Frågar hon plötsligt.
Vadå bal? Ryan har inte sagt något om det.
"Vadå lägerbal?" Frågar jag.
"Ja. Dag 29 är det en bal. Det är en tradition här på lägret, dom håller den i matsalen." Säger hon. Jag nickar lite.
"Jag har inte heller någon klänning, så vi kan ju köpa det nu." Säger hon glatt och drar mig ut ur butiken.
Vi går in i en klänningsaffär, jag har aldrig varit i någon sådan. Allting ser så överdrivet ut, det ser för perfekt ut.
Klänningarna häger i färgordning. Det finns gula, blåa, lila, rosa, gröna, vita, svarta, röda, gråa och många fler. Jag ser hur ångesten växer i Amandas ansikte.
"Ryan gillar rött på tjejer." Säger jag och ler mot henne. Hon tittar på mig och rodnar.
"Justin gillar blått på tjejer." Säger hon. Jag rodnar dubbelt så mycket än henne.
Jag går mot de blåa och hon mot de röda. Jag tar en av varje, precis som hon.
Egentligen vet jag inte vilken som är fin eller ful, jag kan ingenting om det är. Provrummet är litet och vissa klänningar är svåra att få på. Amanda kommer in till min hytt med ett rött sidentyg som täcker hennes kropp. Trots att jag inte är erfaren blir jag nästan bländad av hennes skönhet.
"Köp den." Säger jag. Hon ler och går tillbaks till sitt rum.
Jag har visat upp nästan alla klänningar för henne, men hon verkar inte tycka någon är bra. Den sista jag provar är min personliga favorit.
Det är ett ljustblått böljade tyd som flyger när jag snurrar. Den har öppen rygg och når enda när till fotknölarna.
Amanda gapar lite smått och jag förstår att det är den här som gäller.
Vi betalar och min mobil ringer till.
Justin hjälpte mig att få tillbaks den, vi smög in på samma sätt som förut i köket.
"Äta med oss? :)" Det var Ryan som undrade.
Amanda är med på det och går till stället där vi ska äta.
"Har ni hittat något än?" Frågar han. Vi nickar. "Får man se?" Frågar Chaz.
"Nej, det är klänningar till balen." Säger Amanda. Jag rodnar lite när Justin tittar på mig och ler.

Justins perspektiv:

Jag ser en svag nyans av blå genom Allisons påse. Toppen hon har köpt en blå. Det betyder att jag måste köpa en matchande slips och ett blomarmband.
Hoppas att hon inte ska gå med någon annan.

Vi har precis ätit upp när Allison får syn på min favorit affär. Den heter Swag.
I den finns det massor av sneakers, kepsar och hoddies. Det finns en dam och herravdelning. Vi går in i den. Jag följer bara efter Allison eftersom jag redan har varit där idag.
Hon hittar ett par lila sneakers som jag tror hon blir lite kär i.
"Köp dom då." Föreslår jag. Hon skakar på huvudet.
"Inte nu, kanske senare." Säger hon.
Hon lägger undan dom i kassan och är påväg ut.
"Jag ska bara kolla en sak. Du kan gå till dom andra." Ljuger jag.
Sanningen är att jag ska göra en helt annan sak. Jag går fram till kassan.
"Jag la undan ett par skor." Säger jag.
"Vilket namn?" Frågar hon ointressant.
"Allison." Svarar jag.
 
Allisons perspektiv:

Lägerbalen är här, eftersom att det är idag och vi åker hem
morgon så slapp vår stuga laga efterrätt. Men det visste redan killarna, der var därför dom valde den här stugan.
Nu är jag i Amandas stuga med hennes kompisar Tiffany, Hannah och Cornelia. Dom hade precis fixat färdigt sig själva när jag kom. Dom började fixa med mig och pratade om allt möjligt. Cornelia skulle gå med Chaz, dom känner varandra sedan tidigare. Hannah ska gå med Lucas, Lucas frågade mig innan han frågade henne. Men Lucas kändes inte rätt så jag tackade nej. Och Tiffany ska gå med Christian. Dom är lika gamla så det passar.
Dom lockar mitt hår och sätter upp det i en fin uppsättning. Jag får låna några av deras accessoarer, och ett par skor av Cornelia. Det är klackskor, kanske fem centimeter höga. Men jag kommer att ta av mig dom och sätta på mig tygskor. För något jag inte kan är att gå i klackskor. Men det vet inte dom.
"Färdigt." Säger Hannah och jag tittar mig i spegeln.
Jag känner inte igen tjejen. Lockat hår, smycken och smink som jag inte känner igen. Vanligtvis brukar jag bara ha mascara men inte nu.
"Wow." Är det enda jag kan säga.
Mina ögonlock glittrar, mina kinder är skära och jag har en jämn fusk solbränna. Men det ser väldigt vackert ut.
"Justin kommer älska dig. Fast det gör han ju ändå." Säger Amanda och jag rodnar lätt. Men det syns inte tack vara sminket.
Justin har inte frågat mig än. Inte för att jag tror att han skulle göra det, vi är ju bästa vänner. Vi har gjort matchande armband i aktivitetsrummet och det har jag fortfarande på mig.
De dagar som passerat efter köpcentret har vi bara betett oss som mig och Ryan. Vänner.
Faktum är att jag ska gå själv. Så ingen kommer bry sig om hur jag ser ut. Klockan har precis slagit sju och lägerbalen öppnar nu. Tjejerna är helt uppspelta och skyndar sig iväg. Jag säger
att jag ska hämta mobilen i stugan och springer snabbt in.
Jag sparkar av mig Cornelias äckligt höga skor och snörar på mig mina converse. Bättre. Killarna är säkert redan där, för jag hör inga röster i stugan.
Ryan sa något om att Justin skulle uppträda i början och det ser jag fram i mot. För resten av kvällen kommer jag nog bara sitta på en stol och dricka mig full på bål.
Okej, inte full full. Utan mätt.
Jag beger mig mot den upplysta byggnaden som egentligen är matsalen. Och belysningen är bara onödig eftersom att det fortfarande är ljust ute. Men det ser häftigt ut.
Luften där inne är varm och doftar massor av olika parfymer om jag bara får ont i huvudet av.
Jag hittar Justin på scenen och märker att han har en slips i samma färg som min klänning.
"Den här låten är till en speciell tjej." Säger han och musiken börjar
Regina, som står en bit ifrån mig, slänger med håret och tror att låten är ägnad åt henne.

"Well let me tell you a story
About a girl and a boy
He fell in love with his best friend
When she's around, he feels nothing but joy
But she was already broken, and it made her blind
But she could never believe that love would ever treat her right
But did you know that I love you? or were you not aware?
You're the smile on my face
And I ain't going nowhere
I'm here to make you happy, i'm here to see you smile
I've been wanting to tell you this for a long while."

Det går sakta upp för mig vem låten handlar om. Bästavän, och allt det andra stämmer in på mig.

Justins perspektiv:

Jag hittar inte Allison någonstans och hjärtat sjunker till magen. Jag letar med blicken hela versen men hittar henne inte.

"What's gonna make you fall in love
I know you got your wall wrapped all the way around your heart
Don't have to be scared at all, oh my love
But you can't fly unless you let ya,
You can't fly unless you let yourself fall."

Men jag hittar Chaz som gör tummen upp. Det måste betyda att hon är här. Plötsligt tänds en stor strålkastare och lyser upp det vackraste jag någonsin sett.

"Well I can tell you're afraid of what this might do
Cause we got such an amazing friendship and that you don't wanna lose
Well I don't wanna lose it either
I don't think I can stay sitting around while you're hurting babe
So take my hand
Well did you know you're an angel? who forgot how to fly
Did you know that it breaks my heart everytime to see you cry
Cause I know that a piece of you's gone everytime he done wrong, I'm the shoulder you're crying on
And I hope by the time that i'm done with this song that I've figured out

Who's gonna make you fall in love
I know you got your wall wrapped all the way around your heart
Don't have to be scared at all, oh my love
But you can't fly unless you let ya,
You can't fly unless you let yourself fall

I will catch you if you fall
I will catch you if you fall
I will catch you if you fall
But if you spread your wings
You can fly away with me
But you can't fly unless you let ya,
You can't fly unless you let yourself,

What's gonna make you fall in love
I know you got your wall wrapped all the way around your heart
Don't have to be scared at all, oh my love
But you can't fly unless you let ya,
You can't fly unless you let

Yourself fall in love
I know you got your wall wrapped all the way around your heart
Don't have to be scared at all, oh my love
But you can't fly unless you let ya,
You can't fly unless you let yourself fall

I will catch you if you fall
I will catch you if you fall
I will catch you if you fall

If you spread your wings
You can fly away with me
But you can't fly unless you let ya,
Let yourself fall."

Jag avslutar låten och springer närstan ner från scenen till min kärlek. Hon rodnar inte, vilket är lite konstigt men sedan märker jag att hon har smink och förstår att hon rodnar under allt klet. Hon tittar ner i golvet men jag sätter två fingrar under hennes haka så att hon möter min blick. Dom bruna ögonen kan man ***'na i. Jag tar upp blomman ur fickan och räcker fram den.
Jag fattar egentligen inte att det är hon förens jag ser hennes converse. Allison skulle aldrig sätta på sig klackar.
"Vill du gå på balen med mig?" Frågar jag och hon nickar. Hon rodnar som aldrig förr eftersom att hon fnissar och kollar ner i golvet. Blomman smyckar hennes hand perfekt och jag tar henne runt midjan och börjar långsamt dansa till den lugna låten som precis börjat spela.
Hon lägger sina armar runt min hals och kollar äntligen upp på mig. Jag trycker henne hårdare intill mig, bara för att försäkra och påmmina mig själv om att jag faktiskt dansar med henne.
Allt detta var planerat, alla visste det utom Allison.
Lucas ville egentligen inte gå på balen med henne, men jag bad honom fråga för att se om hon tackade nej.
Jag hade sagt till alla killar på hela lägret att ingen fick fråga henne, eftersom att jag hoppades att hon skulle gå med mig. Eller hon gick ju inte med mig, men nu är hon min dejt. Alla tog kort när man gick in, men eftersom att jag frågade henne nu så har vi inte gjort det.
"Kom." Säger jag och tar tag i hennes hand.
Vanligtvis skulle jag ta hennes handled men nu är våra fingrar sammanflätade och det känns så mycket bättre.
Vi går till fotografen och ber om att få ta några kort. På det första står vi bredvid varandra och på det andra kramas vi. På det tredje vänder jag mig mot henne och kysser henne. Åh så jag har längtat efter det här. En stöt far igenom hela min kropp och jag blir ännu varmare än vad jag redan är.
Jag vill aldrig släppa taget om henne. Men jag förstår att vi inte kan stå där hela natten och det fattar hon också och avslutar den. Hon ler mot mig och jag ler tillbaks.

Allisons perspektiv:

Hela kvällen har varit galen, Justin sjöng för mig, kysste mig och dansade med mig.
Nu är det sista dansen på hela kvällen och klockan börjar närma sig tolv. Jag känner mig trygg i hans famn och lutar huvudet mot hans axel. Låten går så fort att vi fortsätter dansa när den är slut utan att märka att musiken tystnar.
"Allison!" Amanda ropar på mig och jag tittar upp. Jag springer fram till henne och kramar henne.
Ryan som står bakom henne gör tummen upp till Justin och jag fattar att detta var planerat. Att han skulle fråga här. Ledarna säger att det är dags att gå till stugorna och vi beger oss sakta utåt.
Jag hittar inte Justin i den täta folkmassan, men jag vet att vi kommer ses i stugan.
Jag går väldigt sakta, för att allting ska få sjunka in i min hjärna. Är vi tillsammans nu? Jag kan bara hoppas på det bästa. Precis när jag tänker det står Justin rakt framför mig. Han har en stor låda i båda händerna. Den är lila, och kommer ifrån butiken Swag. Men jag ser att han har skrivit mer så att det står "Swag on you."
Han går ner på knä och jag blir så nervös så att jag nästan svimmar. Men hans ögon håller mig vid liv.
"If I was your boyfriend, I’d never let you go
I can take you places you ain’t never been before
Baby take a chance or you’ll never ever know
I got money in my hands that I’d really like to blow
Swag swag swag, on you
Chillin by the fire why we eating fondue
I dunno about me but I know about you
So say hello to falsetto in three two
Swag

I’d like to be everything you want
Hey girl, let me talk to you.

If I was your boyfriend, never let you go
Keep you on my arm girl, you’d never be alone
I can be a gentleman, anything you want
If I was your boyfriend, I’d never let you go, I’d never let you go." Han avslutar sången han sjunger och öppnar lådan. Det är skorna jag la undan i affären! Jag för automatiskt mot munnen för att inte stå där som ett gapande fån.
"Allison Butler, vill du bli tillsammans med mig?" Frågar han och nu är jag verkligen nära på att svimma. Jag är stum. Alla står runt om oss i en står cirkel.
Jag nickar ivrigt och gråter nästan. Han flyger upp och kysser mig länge och passionerat.


Linnea

Love it!

2012-08-06 @ 11:33:23
Emilia

Bästa delen hittills, du är så jävlans bra!

2012-08-06 @ 17:54:23
URL: http://emiliaberglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: